مشاوره کسب و کار آکو

همیشه و همه جا در کنار شما هستیم با مشاوره کسب و کار آکو

مشاوره کسب و کار آکو

همیشه و همه جا در کنار شما هستیم با مشاوره کسب و کار آکو

انواع منابع انسانی

اگر شغلی را در نظر گرفته اید که به شما امکان می دهد به کارمندان یک شرکت خدمت کنید، پس دنبال کردن شغل در منابع انسانی ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.نقش های مختلفی در بخش منابع انسانی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، و آنها طیف گسترده ای از مسئولیت ها و فرصت ها را برای پیشرفت شغلی و دستمزد بالاتر ارائه می دهند.در این مقاله، منابع انسانی را تعریف می کنیم، یاد می گیریم که چرا برای کسب و کار مهم است و رایج ترین مسیرهای شغلی موجود در این بخش را کشف می کنیم.

منابع انسانی چیست؟
منابع انسانی بخش درون یک شرکت یا سازمان است که بر مدیریت و توسعه کارکنان نظارت دارد. این شامل تمام جنبه های فرآیند استخدام کارمند، مانند استخدام، مصاحبه، استخدام و آموزش می شود. همچنین به حوزه‌های نگرانی، از جمله حل تعارض، شیوه‌های کار منصفانه و تنوع در محل کار می‌پردازد.

چرا منابع انسانی در کسب و کار مهم است؟
داشتن یک بخش منابع انسانی کاملاً کاربردی در تجارت مهم است زیرا رضایت و وفاداری کلی کارکنان را ارتقا می دهد. این منجر به تضاد کمتر، عملکرد بهتر و نگهداری طولانی‌تر می‌شود که باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه شرکت‌ها می‌شود. همچنین، بخش منابع انسانی تحقیقاتی را برای اطمینان از دستمزد رقابتی انجام می دهد و راه های مقرون به صرفه ای را برای مذاکره در مورد نرخ های بهتر برای مزایای کارکنان توسعه می دهد.

انواع متداول تخصص های منابع انسانی

در اینجا ۱۲ مورد از رایج ترین نوع مشاغل منابع انسانی برای شما آورده شده است:

انواع منابع انسانی

۱. کارشناس استخدام

میانگین حقوق ملی: ۱۵.۲۱ دلار در ساعت

وظایف اصلی: متخصصان استخدام ، که به عنوان “متخصصان کاریابی” نیز شناخته می شوند، از تخصص خود برای تطبیق افراد با مشاغل خاص استفاده می کنند. آنها اغلب در یک بخش منابع انسانی یا برای یک آژانس کاریابی کار می کنند. متخصصان استخدام دانش عمیقی در مورد شرح وظایف یک شرکت، فرآیندهای استخدام، بسته های حقوق و مزایا دارند. آنها ممکن است برای یافتن نامزدها از نمایشگاه های کار، مدارس و سازمان های حرفه ای بازدید کنند و معمولاً خدمات خود را به صورت آنلاین و در نشریات چاپی تبلیغ می کنند.

 

انواع منابع انسانی

۲. دستیار منابع انسانی

میانگین حقوق ملی: ۱۶.۹۶ دلار در ساعت

وظایف اصلی: نقش دستیار منابع انسانی شامل کمک به مدیران و مدیران منابع انسانی در انجام وظایف اداری است. دستیاران منابع انسانی غیبت، خاتمه کار، گزارش عملکرد، شکایات و اطلاعات مربوط به غرامت مربوط به کارکنان را مستند می کنند. آنها اغلب به فرآیند استخدام کمک می کنند، مانند نوشتن شرح شغل، تماس با مراجع و برقراری ارتباط با متقاضیان.

۳. هماهنگ کننده منابع انسانی

میانگین حقوق ملی: ۱۸.۳۱ دلار در ساعت

وظایف اصلی: هماهنگ کنندگان منابع انسانی به تسهیل برنامه ها و عملکردهای منابع انسانی تحت هدایت مدیر یا مدیر منابع انسانی کمک می کنند . وظایف آنها شامل برنامه ریزی جهت گیری ها، رسیدگی به نگرانی های کارکنان و هماهنگی آموزش و توسعه کارکنان است. هماهنگ کننده ها در مورد روندهای صنعت و بهترین شیوه ها برای بهبود فرآیندها و سیاست های منابع انسانی که رضایت کارکنان را افزایش می دهد تحقیق می کنند.

۴. کارشناس منابع انسانی

میانگین حقوق ملی: ۴۹۱۴۹ دلار در سال

وظایف اولیه: نقش یک متخصص منابع انسانی شامل جذب و قرار دادن کارکنان است. این امر مستلزم غربالگری، استخدام، مصاحبه و قرار دادن کارگران در فرصت های شغلی مربوطه است . آنها معمولاً توسط شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی که در آنجا کار می‌کنند، استخدام می‌شوند، اگرچه گاهی اوقات به نمایشگاه‌های کار و پردیس‌های کالج می‌روند تا شخصاً با متقاضیان ملاقات کنند. متخصصان همچنین بررسی پیشینه و جهت گیری را برای کارکنان جدید انجام می دهند.

۵. استخدام کننده

میانگین حقوق ملی: ۵۵۷۱۳ دلار در سال

وظایف اصلی: استخدام‌کنندگان در شرکت‌های خاصی کار می‌کنند تا نامزدهایی را برای نقش‌های داخلی یا برای آژانس‌های استخدامی پیدا کنند که نامزدهای شرکت‌های دیگر را بررسی می‌کنند. آنها اغلب در استخدام بهترین نامزدها برای نقش های خاص در صنایع خاص تخصص دارند. برای یافتن واجد شرایط ترین متقاضیان، آنها بیشتر وقت خود را صرف ارسال لیست مشاغل آنلاین، بررسی درخواست ها و تماس با استخدام کنندگان احتمالی برای مصاحبه می کنند. آنها همچنین درباره حقوق و دستمزد مذاکره می کنند و نامزدها را در مناسب ترین موقعیت های شغلی قرار می دهند.

۶. عمومی منابع انسانی

میانگین حقوق ملی: ۵۷۲۰۶ دلار در سال

وظایف اصلی: متخصصان منابع انسانی بسیاری از وظایف اداری را انجام می دهند که بخش منابع انسانی را به خوبی اجرا می کند. آنها مسئول مدیریت عملیات روزانه بخش در مورد سیاست ها، رویه ها و برنامه ها هستند. به طور خاص تر، ژنرال ها بر انطباق با مقررات و گزارش دهی، توسعه سازمان، ارتباطات شرکت و کارمند و ایمنی و رفاه کارکنان نظارت می کنند.

بیشتر بخوانید: درباره عمومی بودن منابع انسانی بدانید

۷. مدیر استخدام

میانگین حقوق ملی: ۷۰۳۶۵ دلار در سال

وظایف اصلی: مدیران استخدام باید پیشینه گسترده ای در جذب نیرو برای نظارت بر سایر استخدام کنندگان و مدیریت فرآیندهای منبع یابی، مصاحبه و استخدام شرکت داشته باشند. این مدیران باید قوانین کار را درک کنند و با سایر مدیران بخش ملاقات کنند تا نیازهای استخدامی آینده را پیش بینی کنند و معیارهای استخدام را دنبال کنند تا از شیوه های کارآمد استخدام اطمینان حاصل کنند.

۸. مدیر منابع انسانی

میانگین حقوق ملی: ۷۱۳۲۰ دلار در سال

وظایف اصلی: مدیران منابع انسانی بر کل بخش منابع انسانی نظارت دارند و اطمینان حاصل می کنند که اعضای تیم وظایف خود را به طور موثر انجام می دهند. آنها با کارکنان سطح اجرایی ملاقات می کنند تا فرآیند استخدام را استراتژیک کنند و برای اطمینان از انجام وظایفی که اعضای تیمشان به نتایج دلخواه می رسد، کار کنند. مدیران منابع انسانی اغلب مصاحبه‌های خروجی انجام می‌دهند و مسائل حساس کارکنان را مدیریت می‌کنند. آنها همچنین مسئول حفظ سوابق بخش و نمودارهای سازمانی هستند.

۹. مدیر روابط کارکنان

میانگین حقوق ملی: ۷۱۵۲۶ دلار در سال

وظایف اصلی: مدیران روابط کارکنان با پرداختن به رفتارهای خاصی که بر محل کار تأثیر می گذارد، یک محیط کاری هماهنگ را حفظ می کنند. دانش آنها از قوانین استخدام ایالتی و فدرال به آنها کمک می کند تا درک کنند که چگونه روند حل تعارض و سایر موقعیت هایی را که مستلزم مذاکره هستند مدیریت کنند. مدیران روابط کارکنان باید مهارت های ارتباطی و بین فردی عالی داشته باشند و باید بدانند که چگونه مسائل حساس را مدیریت کنند.

۱۰. کارشناس روابط کار

میانگین حقوق ملی: ۷۷۸۳۸ دلار در سال

وظایف اصلی: متخصصان روابط کار در اقتصاد، قوانین کار، داده های دستمزد و روندهای چانه زنی جمعی با اتحادیه به خوبی آشنا هستند. نقش تخصصی آنها شامل تهیه اطلاعاتی است که مدیران اجرایی در طول فرآیند چانه زنی جمعی به آن نیاز دارند. آن‌ها همچنین برنامه‌های روابط کار صنعتی را اجرا می‌کنند، روش‌های شکایت را مدیریت می‌کنند، به کارکنان منابع انسانی مشاوره می‌دهند و اطلاعات آماری را برای هدایت تصمیمات شرکت در مورد قراردادهای کارکنان جمع‌آوری می‌کنند.

 

انواع منابع انسانی

۱۱. مدیر تجربه کارکنان

میانگین حقوق ملی: ۸۶۲۴۱ دلار در سال

وظایف اصلی: مدیران دارای تجربه کارمند در استراتژی کسب و کار ماهر هستند و می دانند که چگونه مشکلات را حل کنند تا تیم ها کارآمدتر شوند. این مدیران با سایر مدیران کار می کنند تا توصیه هایی را برای برنامه ریزی شغلی، تمرینات تیم سازی و سایر برنامه هایی که برای افزایش رضایت کارکنان طراحی شده اند ارائه دهند. مهمتر از همه، مهارت های رهبری آنها به شکل مثبت فرهنگ شرکت کمک می کند.

۱۲. مدیر منابع انسانی

میانگین حقوق ملی: ۹۷۷۷۷ دلار در سال

وظایف اصلی: مدیران منابع انسانی، که به عنوان ” مدیران منابع انسانی ” نیز شناخته می شوند، معمولاً سابقه کاری طولانی در منابع انسانی، به ویژه در تیم های مدیریتی دارند. نقش اصلی آنها شامل نظارت بر بخش منابع انسانی شرکت برای اطمینان از کارآمد و سودآور است. یک مدیر منابع انسانی در رابطه با بسیاری از جنبه های منابع انسانی، از جمله اجرای خط مشی ها و رویه ها، به مدیر اجرایی شرکت خود گزارش می دهد . آنها برنامه های آموزشی و گرایش کارکنان را هدایت می کنند، بر رویه های مدیریت پایگاه داده نظارت می کنند و از انطباق با قوانین فدرال، ایالتی و محلی اطمینان می دهند. همچنین، مدیران منابع انسانی ممکن است بر بودجه بخش نظارت کنند.

منبع:.indeed.com