۲۲استراتژی برای افزایش انگیزه کارکنان : آیا کار کردن در یک بیماری همه گیر به ظاهر پایان ناپذیر باعث رکود کارگران شما می شود؟ هنگام کار از راه دور و تلاش برای همگام شدن با کار، داشتن انگیزه سخت است. گاهی اوقات باید یک پا را جلوی پای دیگر بگذارید و کار کنید، اما کار با انگیزه بسیار آسانتر است. اگر می خواهید تیم خود را رهبری و انگیزه دهید، محتوای امروز بیش از ۲۰ راه برای افزایش انگیزه در محل کار را پوشش می دهد.
قبل از اینکه به استراتژی هایی بپردازیم که باعث افزایش انگیزه در محیط کار می شوند، باید بدانیم انگیزه چیست.
انگیزه ما را وادار به انجام کارهایی می کند که اهداف و تجربیات زندگی ما را به جلو می برد. بسیاری از ما توسط نیرویی، شخص یا کاری که انجام می دهیم، از جمله کارمان، هدایت می شویم. دو نوع انگیزه وجود دارد که باعث رفتار می شود: درونی و بیرونی.
هنگامی که یک کارمند به طور ذاتی انگیزه دارد، آنها کاری را به دلیل “رضایت ذاتی آن به جای برخی پیامدهای قابل تفکیک” انجام می دهند.
به عنوان مثال، یک کارمند ممکن است عاشق میزبانی تماس های فروش باشد زیرا از احساسی که هنگام برقراری ارتباط با مشتری دریافت می کند لذت می برد.
از سوی دیگر، انگیزه بیرونی به پیامدها و پیامدها مربوط می شود. برای مثال، یک مهندس ممکن است خطوط کد بنویسد زیرا:
انگیزه بیرونی به اشکال مختلف وجود دارد، اگرچه استفاده از انگیزه های بیرونی مثبت بهترین راه برای ایجاد نیروی کار است.
ما ۲۲ استراتژی را به اشتراک خواهیم گذاشت که عمدتاً در دسته انگیزه بیرونی قرار می گیرند. تغییر دادن انگیزه درونی افراد دشوار (اگر نه غیرممکن) است. شما نمی توانید گفتگوی درونی یا احساسی را که یک کارمند در انجام کاری دارد تغییر دهید. با این حال، میتوانید امتیازات/ مشوقها را ارائه دهید ، اطمینان حاصل کنید که کارکنان آنچه را که نیاز دارند دارند، و فرهنگ شرکتی ایجاد کنید که به کارکنان انگیزه دهد.
اثرات فقدان انگیزه می تواند تأثیر موجی در کل سازمان شما داشته باشد. اگر مردم برای پیروی از ماموریت و چشم انداز شرکت شما انگیزه نداشته باشند، کارکنانی را که سازمان شما را به مکانی فوق العاده برای کار تبدیل می کنند، از دست خواهید داد.
اگر کارمندانی را در نظر بگیرید که در سال گذشته شرکت شما را ترک کرده اند، احتمالاً می توانید بگویید چه زمانی انگیزه خود را برای کار در سازمان شما از دست داده اند. گرفتن کارمندان قبل از اینکه بی انگیزه و ناراضی شوند می تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند.
آیا حاضرید انگیزه کارکنان را به بخش مهمی از تجربه کارمند خود تبدیل کنید؟ در اینجا استراتژی هایی وجود دارد که برای تحقق آن نیاز دارید:
اگر می خواهید انگیزه در محل کار را بهبود بخشید، ضروری است که با دیدگاه خود نسبت به بهره وری کارکنان شروع کنید . بسیاری از شرکت هایی که می گویند کارکنانشان انگیزه ندارند، با توقعات مشکل دارند. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که کارکنان شما:
هر یک از کارمندان شما منحصر به فرد هستند، که با نگاهی به بهره وری در محل کار مشهود خواهد بود. برخی از کارمندان شما به طور مداوم کارهای عالی انجام می دهند در حالی که برخی دیگر از سرعت های کاری لذت می برند. تعدیل انتظارات شما را قادر می سازد تا کارهای پر مشغله گذشته را ببینید و وارد کارهای ارزشمند شوید.
یکی از سادهترین تبیینهای روانشناختی انگیزش ، سلسله مراتب نیازهای مزلو است . این اصل توضیح میدهد که افراد قبل از اینکه ذهن خود را حول انگیزه و خودشکوفایی بپیچند به نیازهای خاصی نیاز دارند.
خودشکوفایی جایی است که تجربیاتی که معمولاً با کارکنان با انگیزه در ارتباط هستیم، زندگی می کنند. اینجا جایی است که کارمندان می توانند به پتانسیل کامل خود برسند، به دنبال رشد شخصی باشند و به بهترین شکل خود کار کنند.
بنابراین، کارمندان برای تحقق پتانسیل خود چه می کنند؟
کارمندان در حال کار بر روی:
اگر می خواهید کارکنان در محل کار به سطح نهایی خودشکوفایی برسند، ابتدا مطمئن شوید که این چهار مرحله رعایت شده است.
آیا ارزش های شما به ارتقای قابل توجهی نیاز دارند؟ کارمندان از ماموریت ها و ارزش هایی پیروی می کنند که آنها را هیجان زده و درگیر می کند.
ابتدا، باید در نظر بگیرید که چگونه ممکن است ماموریت خود را تغییر دهید. چه ماموریتی باعث می شود که کارکنان هر روز از خواب بیدار شوند و در شرکت شما کار کنند؟
مایکل الکسیس، مدیرعامل تیمبیلدینگ توضیح میدهد : «در یکی از شرکتهای من، مأموریت این است که تجربه موزه را برای بزرگسالان دوباره تجسم کنم ، که انگیزهبخشتر از کمک به گردشگران در گذراندن اوقات خوشی در موزهها یا موارد مشابه است» .
در مرحله بعد، شما می خواهید ارزش های خود را دوباره بررسی کنید. آیا می توانید فراتر از ارزش های معمولی تک کلمه ای بروید که برای کارمندان شما انگیزه یا مفید نیستند؟
مایکل الکسیس ادامه میدهد: « ارزشهای اصلی شرکت مانند اشتیاق و خدمات رایج و تا حدودی راکد هستند .»
آیا می خواهید ارزش های شرکت خود را در محل کار ریشه یابی کنید؟ سعی کنید از سرویسی مانند Nectar استفاده کنید که به شما امکان میدهد تشخیص همتا را با ارزشهای اصلی خاص مرتبط کنید.
در Nectar، ما به اهمیت شناخت همتایان در محل کار اهمیت می دهیم. مدیران نمی توانند همه چیز را ببینند، بنابراین شناخت همتا اجازه می دهد تا کار بیشتری مورد تحسین قرار گیرد. استفاده از نرم افزارهای تشخیص همتا مانند Nectar می تواند شناخت را به بخشی از فرهنگ شرکت شما تبدیل کند.
آیا می خواهید در مورد تشخیص محل کار بیشتر بدانید؟ مقاله ما را در مورد انواع مختلف شناسایی کارکنان بررسی کنید.
آیا وقتی کارمندانتان چیزی را که دوست ندارند به اشتراک می گذارند به حرف هایشان گوش می دهید؟ بهتر از این، آیا بر اساس نظرات کارمند عمل می کنید و تغییرات مثبتی در کار ایجاد می کنید؟ کارکنان باید بدانند که مدیریت نگرانی های آنها را می شنود و به مشکلات آنها رسیدگی می کند.
میتوانید از نظرسنجیهایی مانند نظرسنجی Q12 گالوپ برای اندازهگیری مشارکت کارکنان هر سه ماهه استفاده کنید و ببینید کجا به بهبود نیاز دارید.
همچنین بازخورد غیررسمی را جدی بگیرید. به عنوان مثال، اگر یک کارمند افکار خود را در یک جلسه انفرادی به اشتراک می گذارد، راه حلی برای مشکلات او دنبال کنید.
استراتژی بعدی برای افزایش انگیزه کارکنان، ایجاد اهداف کاملاً تعریف شده است که کارکنان می توانند آن ها را پیگیری کنند و در مورد آن هیجان زده شوند.
اهداف SMART عبارتند از:
وقتی همه این عناصر در اهدافی که تیم شما تعیین می کند وجود دارد، به راحتی می توان فهمید که چه زمانی به یک هدف رسیده اید و چرا آن مهم است.
اگر می خواهید اهداف خود را بیشتر بهبود بخشید، اهداف SMART را به اهداف شرکت گره بزنید.
جنیفر اسمیت، مدیر عامل Scribe می گوید: «بهترین رهبران (و بهترین شرکت ها) از منابع انگیزه فردی کارکنان بهره می برند. سوال مورد علاقه او برای پرسیدن از افراد بالقوه این است: ” موفقیت برای شما شخصاً در ۱، ۵ یا ۷ سال چگونه به نظر می رسد؟ می خواهید چه کاری انجام دهید/یاد بگیرید/به دست آورید؟ ”
با داشتن این اطلاعات، جنیفر میتواند گفتگوی مداوم با کارمندان داشته باشد تا مطمئن شود که اهداف شخصی و سازمانی آنها همسو هستند.
کارمندان نمی توانند همه کارها را به تنهایی انجام دهند، به خصوص اگر تیم کوچکی داشته باشید. در نتیجه، بسیاری از شرکتها کار برونسپاری را به فریلنسرها یا دستیاران آغاز کردهاند تا به تیمهای خود کمک کنند تا راضیتر، کارآمدتر و مؤثرتر شوند.
آخیلا ناگابندی، رئیس بخش منابع انسانی Pearl Lemon می گوید: «با واگذاری وظایف و اطمینان از اینکه هیچ کس بیش از حد کار نمی کند، همه می توانند انگیزه بیشتری داشته باشند .
هنگامی که تیم خود را برای پروژههایشان پشتیبانی میکنید، بهتر میتوانید کارمندان را در قبال نتایجشان مسئول بدانید. اگر شما یک رهبر منابع انسانی هستید، مطمئن شوید که همه از ابزارها و منابعی که برای انجام کار در اختیار دارند اطلاع دارند.
کمیت کار تاثیرگذار است، اما برای کارمندان شما پایدار نیست. اگر سازمان شما به نتایج یکسانی برای سازمان شما منجر شود، باید بیشتر بر کیفیت کار تمرکز کند.
یکی از راههای سرمایهگذاری در کار با کیفیت، دادن محیط کاری انعطافپذیر به کارکنان است. به عنوان مثال، کار انعطاف پذیر مانند کار از خانه یا چهار روز به جای پنج روز می تواند تأثیر قابل توجهی بر کار داشته باشد.
دیوید استون، مدیرعامل گروه مشاوره MRL ، توضیح میدهد: «ما در سال 2019 یک هفته کاری چهار روزه را در هفته کار کردیم. بهره وری و درآمد در سراسر دفاتر. غیبت کوتاه مدت تا 40 درصد کاهش یافته است. 95 درصد از کارمندان می گویند که بعد از تعطیلات آخر هفته 3 روزه احساس آرامش بیشتری دارند و 90 درصد کارکنان می گویند که سلامت روانی آنها متعادل تر است.
آیا شرکت شما به کارمندان شما کمک می کند تا از نظر شخصی یا حرفه ای پیشرفت کنند؟ کارمندان زمانی انگیزه پیدا می کنند که احساس کنند در زندگی شخصی یا محل کارشان بهتر شده اند. سعی کنید یک برنامه توسعه شغلی ایجاد کنید یا مزایای مالی ارائه دهید که افراد بتوانند از آن برای ثبت نام در دوره ها یا خواندن کتاب های هیجان انگیز استفاده کنند. با صرف زمان برای توسعه به عنوان یک کارمند، تیم شما قادر به تولید کار با کیفیت بالاتر خواهد بود.
وندی مکینسون، مدیر منابع انسانی Joloda Hydraroll میگوید : « فقط یک بودجه آموزشی در دسترس نیست، آموزش مستمر یکی از ارزشهای ما است، و روحیه آموزش مداوم در فرهنگ شرکت ما تعبیه شده است. » به عنوان بخشی از بررسیهای سالانه شناسایی میشود و کارکنان تشویق میشوند تا از فرصتهای توسعه موجود استفاده کامل کنند.”
یکی دیگر از استراتژیهای بهبود انگیزه در محل کار، ایجاد یک برنامه راهنمایی برای افراد است. برنامه های مربیگری می تواند یک امتیاز عالی برای کارمندان برای ارائه تیم شما باشد.
متیو ریوز، مدیرعامل Together به اشتراک میگذارد: «ما دیدهایم که شرکتها بعد از شرکتها برنامههای مربیگری رسمی را اجرا میکنند تا مشارکت کارکنان را به پیش ببرند و تیمهایشان را در مورد فرصتهای رشد درونی هیجان زده کنند .
اگر می خواهید به زودی پست های ارشد را پر کنید، برنامه مربیگری کارکنان خود را در اسرع وقت شروع کنید.
رقابت با سایر کارمندان شرکت شما همیشه به کار عالی منجر نمی شود. سازمانهای فردگرا اغلب میتوانند زمان بیشتری را صرف مبارزه بر سر منابع کمیاب شرکت در مقابل کار با یکدیگر برای حل یک مشکل کنند.
مارک داوست، مدیرعامل شرکت Quiet Light می گوید: «وقتی کارمندان نسبت به یکدیگر پاسخگو هستند و برای رسیدن به یک هدف مشترک کار می کنند، نمی خواهند بقیه اعضای تیم را ناامید کنند. تشویق هر کارمند به انجام سریع، کارآمد و تولید کار با کیفیت بالاتر.”
ارائه بازخورد مناسب و به موقع به کارمندان می تواند راهی فوق العاده برای افزایش انگیزه در محل کار باشد.
اوریل لمل، مدیر عامل و موسس WinIt میگوید: «ارائه بازخورد سازنده منظم میتواند برای حفظ تیم شما در مسیر و اطمینان از عملکرد آنطور که میخواهید بسیار مهم باشد» .
کارمندان باید به طور مکرر نظرات شما را در مورد کارشان بشنوند تا انتخاب های بهتری داشته باشند و کارگران بهتری باشند. اطمینان حاصل کنید که هر روز زمانی را برای ارائه بازخورد به عنوان یک رهبر اختصاص می دهید. کلمات شما برای اعضای تیم شما وزن دارند.
آیا رهبران شرکت شما به همان اندازه که می خواهند کارمندان بر رشد تمرکز دارند؟ زمانی که رهبران شرکت سهم خود را از کار انجام نمی دهند، داشتن انگیزه سخت است. رهبران شرکتی که کار را انجام می دهند مورد احترام هستند. با این حال، یک هشدار وجود دارد: رهبران خط مقدم به دلیل حجم کاری که بر دوش دارند، ممکن است دچار استرس شوند . شرکت ها باید به رهبران کمک کنند تا کار خود را انجام دهند و تیم های خود را رهبری کنند و در عین حال از استرس بی مورد جلوگیری کنند.
اگر می خواهید به کارکنان خود انگیزه دهید، سعی کنید به طور منظم برخی از فعالیت های تیم سازی را برنامه ریزی کنید. داشتن زمان سه ماهه برای دور هم جمع شدن و یادگیری/رشد به عنوان یک تیم می تواند تأثیر قابل توجهی بر کارمندان شما بگذارد. در اینجا ایده هایی برای شروع وجود دارد:
ایده عالی دیگر برای یک رویداد تیم سازی، چیزهای بی اهمیت است. مایکل الکسیس میگوید: «در طول سال، رویدادهای گروهی را انجام میدهیم که با مناسبتهای فرهنگی مهم مانند ماه تاریخ سیاه، ماه تاریخ زنان و غرور مطابقت دارد. – سودی که با موضوع مطابقت دارد و شرکت مبلغ ۵۰۰۰ دلار به آن کمک مالی می کند.”
آیا می خواهید با شناخت کارمندان خود تأثیر مهم تری داشته باشید؟ از زبان عشق یا شناخت آنها استفاده کنید . به عنوان مثال، برخی از کارمندان از هدایا لذت می برند در حالی که برخی دیگر خدمات خدماتی را دوست دارند. مهم است که بدانید اعضای تیم شما در کجا سقوط می کنند تا بتوانید آنها را به زبانی که برایشان ارزش قائل هستند بشناسید.
وقتی شرکت شما موفق می شود، آیا کارمندان شما نیز نباید همین کار را انجام دهند؟ برنامه های تقسیم سود یا پاداش ها راهی عالی برای ایجاد انگیزه در کارمندان شما برای برتری در کار است.
هنگام ایجاد این برنامه ها، مطمئن شوید که یک طرح کلی از نحوه واجد شرایط شدن یک کارمند دارید. اگر یک کارمند متوجه شود که این برنامه فقط روی کاغذ وجود دارد، بی انگیزه شدن آسان است. این برنامهها تضمین میکنند که کارکنان در صورت اجرای مناسب اهداف خود را بالاتر میبرند.
انواع دیگر انگیزه های پولی افزایش و ترفیع هستند. چگونه یک کارگر پول بیشتری به دست می آورد؟ کسی برای تبدیل شدن از یک مشارکت کننده به مدیر یا مدیر چه کاری می تواند انجام دهد؟
به عنوان یک متخصص منابع انسانی، می توانید به وضوح گزینه های مسیر شغلی را در هر بخش تعریف کنید. دوم، مطمئن شوید که شما و کارمندانتان از زمان و نحوه افزایش حقوق در سازمان مطلع شوید. داشتن تمام این اطلاعات در دسترس در پورتال کارمندان، انگیزه گرفتن را برای کارکنان آسان می کند.
مدیریت خرد برای شما یا کارکنانتان سرگرم کننده نیست. کنترل فعالیت های اعضای تیم خود را به جای اینکه اجازه دهید آنها متخصص باشند، خسته کننده و وقت گیر است.
نقل قول معروفی وجود دارد که مدیریت خرد را به خوبی خلاصه می کند:
“اگر شما باهوش ترین فرد در اتاق هستید، پس در اتاق اشتباهی هستید.”
-کنفوسیوس
شما کارمندانی را در تیم خود استخدام می کنید زیرا آنها دامنه خود را به خوبی درک می کنند. اکثر اعضای تیم شما بر کار خود تسلط خواهند داشت، مگر اینکه یک استخدام جوان داشته باشید. حتی افراد جوان برای انجام بهترین کار خود به فضایی نیاز دارند.
مدیران خرد نگران کارمندان و توانایی آنها در انجام وظایف هستند. کارمندانی که تحت این شرایط کار می کنند احساس می کنند مورد اعتماد نیستند یا در حد وظیفه نیستند. راههایی وجود دارد که مدیران میتوانند کارمندان را وادار به باز کردن و به اشتراک گذاشتن مبارزات خود کنند. تصدی یک شغل راهی برای نشان دادن نگرانی نیست. درعوض، به تیم خود اجازه دهید تا بداند در صورت نیاز به شما در آنجا هستید و از راه خود کناره گیری کنید. اگر خوب رهبری کنید، تیم شما زمانی که نیاز به کمک داشته باشد به سراغ شما خواهد آمد.
اگر در حال تأثیرگذاری هستید، شکست اجتناب ناپذیر است. گاهی اوقات یکی از اعضای تیم نتیجه را از دست می دهد. نحوه واکنش شما به شکست همان چیزی است که کارکنان با انگیزه ایجاد می کند. بنابراین، چگونه یک شکست را به روش صحیح حل می کنید؟
اشتباهات و شکست ها اتفاق می افتد. وظیفه شما به عنوان یک رهبر این است که اطمینان حاصل کنید که خطاهای مداوم در کار را محدود می کنید. اگر کارمندی به خاطر کار عالی و مداوم شناخته شده است، سعی کنید به جای عصبانی شدن از دست او، با او کار کنید.
آیا انتظار دارید که یک کارمند متعهد به طور مداوم از ساعت ۹ تا ۵ کار کند؟ این یک دیدگاه واقع بینانه برای کارکنان شما نیست. کارمندان برای خوردن، ورزش کردن، حرکات کششی و فکر کردن به زمانی دور از ایستگاه های کاری خود نیاز دارند. اگر میخواهید یک تجربه کاری فوقالعاده ایجاد کنید، باید به کارگران زمان بدهید تا دوباره شارژ شوند و استراحت کنند.
“عقل ماندن و موفق بودن “زمان من” تجمل یا نوازش نیست، نگهداری است!” پیج آرنوف-فن، بنیانگذار و مدیر عامل Mavens & Moguls را به اشتراک میگذارد : “احترام به زمان در تقویم و جدی گرفتن خود به اندازه مهمترین مشتریان ما، حداقل کاری است که تیم میتواند برای مراقبت از خود انجام دهد.”
علاوه بر زمان خوابیدن یا استراحت بعدازظهر برای شارژ مجدد، کارکنان به دوره های طولانی تری نیز نیاز دارند. تشویق کارکنان با تعیین حداقل زمان مرخصی با حقوق یا ارائه تعطیلات با حقوق می تواند از فرسودگی شغلی جلوگیری کند . تعطیلات بخشی ضروری از تعادل کار و زندگی است.
آیا تا به حال به برگزاری یک جلسه تیمی در روز جمعه فکر کرده اید؟ ممکن است کلیدی برای کارکنان با انگیزه بیشتر باشد.
آمیت راج، بنیانگذار The Links Guy ، میگوید: «جمعهها بعدازظهرهای اولیه هر هفته یک تماس ۱ ساعته با کل تیم انجام میدهیم.» این به ما کمک میکند از یکدیگر یاد بگیریم و همچنین بفهمیم که آیا میتوان پیشرفتهایی انجام داد – چه بهعنوان فردی یا در خود فرآیند.»
این جلسه سریع پایان هفته به همه کمک می کند تا به عنوان یک تیم با هم کار کنند، آرامش داشته باشند و هفته را با کمی انگیزه به پایان برسانند. مدیریت جمعه ممکن است دشوار باشد، و این جلسات به تیم آنها کمک می کند هر هفته چند ساعت کارآمدتر داشته باشند.
ایجاد هیجان در کارکنان با کمبود انگیزه می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد، اما شما می توانید آن را انجام دهید. هر کارگر احتمالاً سطوح انرژی، اهداف و نیازهای متفاوتی خواهد داشت، اما شما میتوانید با رویکرد درست یک تیم موفق بسازید. یکی دو روشی را که امروز در مورد آن صحبت کردیم یادداشت کنید و آنها را در محل کار پیاده سازی کنید. سپس، هر زمان که کارمندان شما نیاز به افزایش انگیزه در محل کار دارند، برای ایده های متفاوت بازگردید.
منبع : AKOBDC