مشاوره کسب و کار آکو

همیشه و همه جا در کنار شما هستیم با مشاوره کسب و کار آکو

مشاوره کسب و کار آکو

همیشه و همه جا در کنار شما هستیم با مشاوره کسب و کار آکو

مدیریت بحران کسب و کار

مدیریت بحران کسب و کار:یاد بگیرید که چگونه یک برنامه مدیریت بحران برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

وقتی اصطلاح بحران را می شنوید به چه چیزی فکر می کنید ؟

ذهن من بلافاصله به سمت یک بلای طبیعی می رود- مانند سونامی یا زلزله – که ویرانی و ویرانی را برای یک منطقه به ارمغان می آورد.

اما بسیاری از انواع دیگر بحران نیز وجود دارد که ناشی از حوادث و شرایط مختلف است، مانند بحران‌های وجودی، بحران‌های فاجعه‌ای انسان‌ساز و بحران‌های تجاری. مورد دوم چیزی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

در مقوله بحران های تجاری به طور خاص، تعدادی موقعیت مختلف وجود دارد که بالقوه می تواند بدون توجه به صنعت، اندازه یا منابع شما آسیب بزرگی به شرکت شما وارد کند.

همه کسب‌وکارها مستعد این بحران‌ها هستند، به همین دلیل بسیار مهم است که برای هر چیزی که ممکن است برای شما پیش بیاید آماده باشید تا از سقوط شرکتی جلوگیری کنید.

در واقع، ۶۹ درصد از رهبران حداقل یک بحران شرکتی را بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ تجربه کرده‌اند – با میانگین تعداد بحران‌های تجربه شده ۳.

شما می توانید با اجرای یک برنامه مدیریت بحران ، درک مراحل بحران و اطمینان از اینکه افراد مناسب در کنارتان هستند تا به شما در مدیریت و عبور از بحران کمک کنند، کسب و کار خود را برای احتمال یکی از این رویدادهای برنامه ریزی نشده آماده کنید .

ما تمام این اطلاعات را در این راهنما پوشش خواهیم داد – اما ابتدا، اجازه دهید با مرور تعریف بحران کسب و کار شروع کنیم.

  1. مدیریت بحران چیست؟

  2. برنامه مدیریت بحران چیست؟

  3. چگونه یک برنامه مدیریت بحران ایجاد کنیم

  4. مراحل بحران

  5. تیم های مدیریت بحران

 

 

 

مدیریت بحران کسب و کار

بحران کسب و کار چیست؟

بحران کسب و کار رویدادی است که می تواند موفقیت و سلامت یک شرکت را از طریق خدشه دار کردن شهرت، آسیب رساندن به عملیات تجاری، تأثیر منفی بر امور مالی یا آسیب رساندن به کارکنان آن، تهدید کند.

یک بحران تجاری می تواند ناشی از چیزی داخلی یا خارجی باشد. با توجه به شدت یک بحران تجاری، مهم است که برای مدیریت یکی از این رویدادها با برنامه ای که شما (و تیمتان) قبل از اینکه واقعاً اتفاق بیفتد، آماده باشید.

 

 

 

مدیریت بحران کسب و کار

فرآیند مدیریت بحران

فرآیند مدیریت بحران بسیار فراتر از مدیریت خود بحران است – اگرچه این مهم ترین بخش است.

بیایید مراحل اولیه در فرآیند مدیریت بحران را باز کنیم تا تیم شما و رهبران بحران بتوانند به بهترین وجه آماده شوند.

۱. قبل از بحران

اولین بخش مدیریت بحران، پیشگیری از هر گونه بحران احتمالی است. این شامل ایجاد یک برنامه مدیریت بحران ( که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد )، استخدام و آموزش تیم مدیریت بحران شما ( در ادامه به این موضوع نیز می پردازیم )، و انجام تمرین های تمرینی برای اجرای برنامه شما است.

بخش دیگری از این مرحله، تهیه پیش‌نویس پیام‌های ارتباطی بحرانی است که ممکن است مجبور شوید در مواقع بحران ارسال کنید – پیش‌نویسی این پیام‌ها باعث صرفه‌جویی در زمان زمانی که یک موقعیت اضطراری واقعاً اتفاق می‌افتد، است.

۲. مدیریت بحران و واکنش

گام دوم در فرآیند مدیریت بحران احتمالاً همان چیزی است که هنگام فکر کردن به مدیریت بحران در نظر می گیرید – فرآیند برخورد و واکنش به مراحل مختلف بحران ( که در زیر آن را باز می کنیم ).

این مرحله زمانی است که برنامه مدیریت بحران شما عملی می شود. پیام‌های اولیه مدیریت بحران منتشر می‌شود، با کارکنان و ذینفعان تماس گرفته می‌شود و ایمنی عمومی و شرکت در اولویت قرار می‌گیرد (بیش از حد معمول).

۳. پس از بحران

وقتی یک بحران از بین می رود یا فروکش می کند، کار مدیریت بحران شما به سختی تمام می شود. ضروری است که با کارمندان، مشتریان و ذینفعان خود در تماس باشید و برای پاسخ به سوالات در دسترس باشید. همچنین ارسال به‌روزرسانی‌های فعال به این طرف‌ها بهترین روش است.

در نهایت، با تیم مدیریت بحران خود همکاری کنید تا برنامه مدیریت بحران خود را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید که چگونه در یک موقعیت اضطراری واقعی عمل کرد. ارتباطات بحران شما چگونه عمل کرد؟ آیا مخاطبان شما سؤال یا نگرانی طولانی مدتی داشتند که از پاسخ دادن به آن غفلت کرده اید؟ هر درسی را که می آموزید در فرآیند مدیریت بحران خود برای برنامه ریزی آینده ادغام کنید.

اکنون بیایید به طرح مدیریت بحران و چگونگی ایجاد آن برای کسب و کار خود بپردازیم.

 

مدیریت بحران کسب و کار

 

 

چرا یک برنامه مدیریت بحران ایجاد کنیم؟

اگر کسب و کار شما با هر نوع بحرانی مواجه است و به یک برنامه مدیریت بحران مجهز نیست که جزئیات نحوه برخورد با شرایط را توضیح دهد، احتمالاً عواقب جدی و طولانی مدتی را تجربه خواهید کرد. این پیامدها ممکن است به مسائل مختلف حقوقی، عملیاتی و روابط عمومی مرتبط باشد. بسته به میزان آسیب، یک موقعیت بحرانی حتی می تواند شما را از کار بیاندازد.

با این حال، ۲۹ درصد از شرکت‌هایی که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ با یک بحران بزرگ مواجه شده‌اند، می‌گویند که هیچ کارمندی برای آمادگی یا واکنش در برابر بحران ندارند. در واقع، ۲۸.۹ درصد از شرکت ها نمی دانند که آیا برنامه مدیریت بحران آنها به روز است یا خیر.

به عبارت ساده، همه کسب و کارها باید یک برنامه مدیریت بحران داشته باشند تا برای هر رویداد برنامه ریزی نشده آماده باشند و در نتیجه از بروز آسیب های طولانی مدت جلوگیری کنند. چهار دلیل اصلی دیگر وجود دارد که چرا باید اطمینان حاصل کنید که کسب و کارتان یک برنامه مدیریت بحران دارد.

برنامه های مدیریت بحران:

  • به شما کمک می کند شهرت عالی خود را نزد مشتریان، رقبا و رهبران صنعت در طول و بعد از یک بحران حفظ کنید.
  • ایمنی، سلامت و رفاه همه کسانی که برای شرکت شما کار می کنند و با آن تجارت می کنند، بهبود بخشید.
  • به عنوان یک کارفرما و شرکت به شما آرامش می دهد – برای هر موقعیتی که برایتان پیش بیاید آماده خواهید بود.
  • افزایش بهره وری در طول بحران و بعد از آن. همه نقش و عملکرد خود را در طول یک بحران خواهند دانست، بنابراین زمان توقف کمتر، اقدام بیشتر و حل سریع‌تر وجود دارد.

 

 

هفت گام برای ایجاد یک برنامه مدیریت بحران را مرور می کنیم.

۱. همه انواع بحران های ممکن را شناسایی کنید.

اولین کاری که باید هنگام ایجاد یک برنامه مدیریت بحران برای کسب و کار خود انجام دهید، شناسایی انواع بحران های احتمالی است که ممکن است برای کسب و کار خاص شما رخ دهد. برای کمک به شما در انجام این کار، دسته‌های مختلف بحران‌هایی را در نظر بگیرید که کسب‌وکارها بیشتر مستعد تجربه آن‌ها هستند.

  • بحران مالی: زمانی که یک کسب و کار با کاهش تقاضا برای هر چیزی که می فروشد مواجه می شود – خواه یک محصول باشد یا خدمات. آنها ارزش آن دارایی ها را از دست می دهند و نمی توانند بدهی خود را پرداخت کنند.
  • بحران پرسنلی: زمانی که یک کارمند یا شخص دیگری مرتبط با یک تجارت درگیر فعالیت یا رفتاری است که غیراخلاقی و/یا غیرقانونی تلقی می شود. این رفتار نادرست ممکن است در داخل یا خارج از محل کار رخ دهد و می تواند با زندگی کاری یا زندگی شخصی فرد درگیر مرتبط باشد.
  • بحران سازمانی: زمانی که یک کسب و کار با انجام اقداماتی که بر مشتریانش تأثیر منفی می گذارد به مشتریان خود ظلم کرده است. مثال‌ها ممکن است شامل نگهداری اطلاعات مهم از مشتریانی باشد که شایسته دانستن جزئیات در مورد یک موضوع خاص یا سوء استفاده از مشتریان هستند.
  • بحران فناوری: هنگامی که سرورها از کار می‌افتند، نرم‌افزار از کار می‌افتد یا سیستم تکنولوژیکی دیگر به درستی کار نمی‌کند. ممکن است باعث شود یک کسب و کار مقدار زیادی از درآمد خود را از دست بدهد، مشتریان قابلیت اطمینان آنها را زیر سوال ببرند یا شهرت آنها را خدشه دار کنند.
  • بحران طبیعی: طوفان‌ها، گردبادها، سیل‌ها و طوفان‌های زمستانی همگی نمونه‌هایی از بحران‌های طبیعی هستند که این قدرت را دارند که به فضای اداری یک کسب‌وکار (یا هر منطقه متعلق به یا استفاده شده توسط یک کسب‌وکار) آسیب بزنند یا کاملاً ویران کنند. بسته به موقعیت مکانی یک شرکت، آنها ممکن است بیشتر در معرض بلایای طبیعی مختلف در طول سال باشند.

۲. تأثیر هر نوع بحران را بر تجارت خود تعیین کنید.

هنگامی که بحران هایی را که می تواند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد را در نظر گرفتید، می خواهید تأثیری را که هر یک از این رویدادها می تواند بر شرکت، کارمندان و مشتریان شما داشته باشد را تعیین کنید. مثالها عبارتند از:

  • ضرر در فروش
  • نارضایتی مشتری
  • شهرت لکه دار
  • افزایش هزینه ها (برای رفع مشکل موجود)
  • کاهش وفاداری مشتری به برند شما

با تعیین کمیت تأثیری که هر بحران می‌تواند بر کسب‌وکار شما داشته باشد، می‌توانید هر زاویه احتمالی یک تهدید یا فاجعه را درک کنید و بنابراین، به‌طور مناسب برای آن آماده شوید. این نوع بررسی شما را به تعیین اقدامات مناسبی که شما و همکارانتان برای حل هر رویداد باید انجام دهید، هدایت می کند.

۳. اقداماتی را که باید برای حل هر نوع بحران انجام دهید در نظر بگیرید.

برای تعیین اقدامات لازم که شما و کسب‌وکارتان باید برای حل یک موقعیت بحرانی دنبال کنید، روش‌های مدیریت بحران مختلفی را که می‌توانید اجرا کنید، مرور کنید. تعدادی از رایج ترین روش های مدیریت بحران عبارتند از:

  • مدیریت بحران پاسخگو: این زمانی است که یک کسب و کار از قبل یک واکنش آماده به نوع خاصی از وضعیت بحرانی دارد که می تواند در هر مقطع زمانی ارائه دهد. می‌توانید از تئوری ارتباطات بحران موقعیتی (SCCT) برای کمک به توسعه این استراتژی واکنش استفاده کنید تا کسب‌وکار شما برای مقابله با هر رویداد پیش‌بینی نشده آماده باشد.به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است مراحل خاصی را برای مدیریت به موقع یک بحران سازمانی یا مالی داشته باشد. این برنامه‌ها همچنین ممکن است فرآیندی را که در آن به کارکنان در مورد رویداد اطلاع می‌دهند و با سهامداران کلیدی برخورد می‌کنند، شرح دهد.
  • مدیریت بحران پیشگیرانه: زمانی است که یک کسب و کار نوع خاصی از بحران را پیش بینی می کند و به طور فعال برای آن آماده می شود. یک مثال از این می تواند به پتانسیل یک بحران طبیعی مرتبط باشد – یک کسب و کار واقع در کی وست، FL ممکن است اطمینان حاصل کند که فضای اداری برای مقابله با طوفان ها و طوفان های شدید ساخته شده است.
  • مدیریت بحران بازیابی: زمانی است که یک کسب‌وکار بحرانی را مدیریت می‌کند که آن‌ها را کور کرده است، زیرا این بحران به‌طور ناگهانی اتفاق افتاده است. نمونه ای از این بحران فناوری است. اگر نرم افزار یک کسب و کار در یک لحظه به طور کامل کار کند و به طور غیرمنتظره دیگری از کار بیفتد، علاوه بر مشتریانی که از نرم افزار استفاده می کنند، بر کارمندان نیز تأثیر می گذارد.

همانطور که همه بحران‌هایی را که کسب‌وکارتان مستعد آن هستند را شناسایی می‌کنید، ممکن است تصمیم بگیرید که در این برهه زمانی یک برنامه تداوم کسب‌وکار تهیه کنید. این به شما کمک می‌کند تا تمامی جنبه‌های بالقوه این بحران‌ها را در سطحی بسیار دقیق شناسایی کنید و در طول مراحل دیگر برنامه مدیریت بحران خود کار کنید.

۴. تصمیم بگیرید که چه کسی در اقداماتی که باید در هر سناریو انجام دهید، مشارکت خواهد داشت.

هنگامی که تأثیر هر نوع بحران و اقداماتی را که برای حل آنها انجام خواهید داد، در نظر گرفتید، وقت آن است که به این فکر کنید که چه کسی برنامه ها و اقدامات لازم را برای حل و فصل انجام خواهد داد. این ممکن است شامل کارمندان خاصی با تخصص در زمینه های مختلف کسب و کار، منابع انسانی، روابط عمومی و هر فرد دیگری باشد که بر اساس موقعیت خاص خود مناسب می دانید. بسته به نوع بحران، ممکن است تشخیص دهید که به کمک وکلا، مشاوران یا اولین پاسخ دهندگان نیاز دارید.

۵. برنامه های حل و فصل برای هر نوع بحران را توسعه دهید.

با انجام چهار مرحله ذکر شده در بالا، می توانید برای هر نوع بحران، برنامه های حل مناسبی را ایجاد کنید. هر طرح حل و فصل بر اساس موقعیت خاص متفاوت خواهد بود – با این حال، در اینجا چند سؤال رایج وجود دارد که باید در هنگام توسعه هر نوع طرح حل بحران در نظر گرفته شود:

  • چه مدت طول می کشد تا بحران حل شود؟
  • به چه ابزار و منابعی نیاز خواهید داشت؟
  • تعیین کردید چند نفر و چه افرادی در آن شرکت کنند؟
  • آیا باید مستقیماً با مشتریان خود تماس بگیرید؟
  • علت بحران چیست و چگونه می توانید از تکرار مجدد آن (یا بدتر شدن آن؟) جلوگیری کنید.

۶. همه کسانی را که نیاز دارند با برنامه های شما آشنا باشند آموزش دهید.

همه افرادی که در برنامه های مدیریت بحران شما نقش دارند باید در مورد نقشی که انتظار می رود ایفا کنند آموزش ببینند. ممکن است این کار را از طریق جلسات و ارائه ها انجام دهید، یا کارشناسانی را برای گفتگو با کارمندان خود در مورد نحوه مدیریت عملکردهای شغلی خود در طول بحران بیاورید.

همه کارمندان دیگری که ممکن است در حل و فصل یک وضعیت بحرانی نقشی نداشته باشند – اما همچنان تحت تاثیر وقوع آن قرار خواهند گرفت – باید از اقداماتی که انتظار می رود انجام دهند نیز مطلع شوند. به عنوان مثال، اگر در مکانی مستعد بلایای طبیعی قرار دارید، آموزش به همه افراد شرکت در مورد اقدامات مربوط به ایمنی، مانند مکان پناه گرفتن، بسیار مهم است. آخرین چیزی که می خواهید این است که یکی از کارمندان شما در یک بحران به دلیل عدم آمادگی و آموزش آسیب ببیند.

۷. برنامه های خود را به طور منظم و در مواقع لزوم بازبینی و به روز کنید.

همانطور که شرکت شما رشد می کند، ممکن است تعداد کارمندان خود را افزایش دهید، دفاتر خود را در شهرهای جدید (یا کشورهای) باز کنید یا ساختار عملیات تجاری خود را تغییر دهید. همه اینها نمونه‌هایی از زمان‌هایی هستند که می‌خواهید برنامه‌های مدیریت بحران خود را مجدداً بررسی و به‌روزرسانی کنید تا مطمئن شوید که هنوز برای شرکت شما اعمال می‌شوند و کار می‌کنند.

اگر از یک بحران عبور می کنید، حتماً نتایج برنامه های مدیریتی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص کنید که آیا آنها در به ثمر رساندن شرکت شما موفق بوده اند یا نه – ممکن است تصمیم بگیرید که آنها نیاز به به روز رسانی یا بازسازی کامل دارند.

 

مدیریت بحران کسب و کار

 

 

مراحل بحران

در کنار ایجاد برنامه مدیریت بحران، درک و آگاهی از مراحل مختلف بحران بسیار مهم است . این مراحل در طول یک بحران اتفاق می‌افتند و می‌توانند به شما کمک کنند تا در مقاطع زمانی مختلف چگونه به موقعیت واکنش نشان دهید.

توجه : باید اطمینان حاصل کنید که تمام برنامه های مدیریت بحران خود را قبل از انجام مراحل یک بحران در یک موقعیت واقعی اجرا کرده اید.)

۱. هشدار

اگرچه همیشه نمی‌توانید زمان یا وقوع یک بحران را پیش‌بینی کنید، اما اغلب نشانه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به‌عنوان یک هشدار به دنبال آن باشید. این علائم هشداردهنده می تواند به طیف وسیعی از عوامل مانند رفتار کارمند، الگوهای آب و هوا یا وضعیت مالی شرکت مرتبط باشد.

۲. ارزیابی ریسک

مرحله ارزیابی ریسک بلافاصله پس از شروع یک بحران شروع می شود. زمانی است که بازیگران کلیدی شرکت شما شروع به ارزیابی تأثیر این وضعیت بر تجارت، کارمندان و مشتریان می کنند.

در این مرحله، پیامدهای بالقوه بحران، آسیب های قابل قبول و مشکلات ناشی از آن مورد بحث قرار می گیرد. به این ترتیب، همه افراد درگیر برای بدترین سناریوی ممکن آماده می شوند.

۳. پاسخ

هنگامی که سطح ریسک مرتبط با بحران را بررسی کردید، شما و تیمتان قادر خواهید بود تصمیم بگیرید که کدام برنامه مدیریت بحران را می خواهید اجرا کنید. سپس، همه افراد درگیر – از جمله کارمندان، مشتریان، و تیم‌های واکنش اضطراری (در صورت لزوم) – می‌توانند از وضعیت مطلع شوند.

مرحله واکنش شامل ارتباطات زیادی است تا هم همه را از بحران آگاه کند و هم اقدامات مختلفی را که برای مدیریت و کاهش حادثه انجام خواهد شد، آغاز کند.

۴. مدیریت

مرحله بعدی به مرحله مدیریت می رسد. این زمانی است که همه کسانی که در اصلاح بحران دخیل هستند برای مدیریت برنامه حل منتخب، تأثیرات فوری رویداد، و هر گونه تأثیر جدید یا بدتر که ایجاد می شود، کار می کنند.

این مرحله شامل همان نوع ارتباط باز است که در مرحله پاسخگویی استفاده کردید تا اطمینان حاصل شود که همه کارمندان، مشتریان و ذینفعان در وضعیت کسب و کار سریع هستند.

۵. قطعنامه

در طول این مرحله، هرکسی که در حل بحران نقش دارد باید وظایف داده شده خود را انجام داده باشد (یا تقریباً انجام داده باشد). بحران در این مرحله باید تا حد زیادی تحت کنترل باشد. همچنین زمانی است که تمام برنامه ها و اقدامات لازم برای بازگشت کسب و کار شما به حالت عادی آغاز می شود.

۶. بازیابی

همانطور که مرحله حل و فصل را ترک می کنید و به سمت بهبودی حرکت می کنید، برنامه های حل و فصل شما به خوبی در حال انجام است و کسب و کار شما به مسیر خود باز می گردد. این مرحله شامل بازگرداندن همه کارمندان به فعالیت های روزمره خود و اطمینان از اینکه مشتریان بار دیگر برای موفقیت با محصولات شما آماده شده اند، می شود.

تجزیه و تحلیل نتایج طرح مدیریت بحران خود در مرحله بهبود نیز بسیار مهم است. به این ترتیب می‌توانید تعیین کنید که چگونه احساس می‌کنید موقعیت مدیریت شده است و چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید تا از وقوع موقعیت مشابه دیگری در آینده جلوگیری کنید.

برای کمک به شما در اجرای برنامه مدیریت بحران و همچنین مراحل یک بحران، ممکن است تعیین کنید که استخدام یا کار با یک تیم مدیریت بحران بهترین گزینه برای شرکت شما است.

تیم های مدیریت بحران

تیم های مدیریت بحران برای محافظت از کسب و کار شما در برابر اثرات نامطلوب هر موقعیت یا رویداد بحرانی ایجاد شده اند. آنها همچنین کمک می کنند تا کسب و کار و کارمندان خود را برای هر گونه تهدیدی که به طور بالقوه بر سر راه شما قرار می گیرد آماده نگه دارید.

برخی از وظایف شغلی اصلی تیم مدیریت بحران عبارتند از:

  • تشخیص علائم هشداردهنده ای که نشان دهنده یک بحران در راه است.
  • کار با کارکنان برای آماده سازی و رسیدگی به اجرای طرح مدیریت بحران.
  • اطمینان از اعتبار و اعتبار شرکت شما در طول (و بعد از) هر رویداد بحرانی مثبت است.
  • کمک به کسب و کار خود برای آماده شدن برای هر شرایط بحرانی آینده.

سه نوع تیم مدیریت بحران وجود دارد که ممکن است شرکت شما برای کمک به مدیریت یک موقعیت استخدام کند. این تیم ها شامل تیم های مدیریت اضطراری منطقه ای، تیم های واکنش اضطراری سایت و تیم های پشتیبانی کسب و کار هستند.

تیم های مدیریت اضطراری منطقه ای

تیم های مدیریت اضطراری منطقه ای از نیازهای محلی در سراسر یک وضعیت بحرانی پشتیبانی می کنند. بسته به اندازه کسب و کار شما و مکان های اداری مختلف شما (اگر آنها را داشته باشید)، این تیم اثرات بحران خاص منطقه را مدیریت می کند. این نوع تیم معمولاً از افرادی تشکیل می شود که قبلاً در آن منطقه زندگی و کار می کنند.

تیم های واکنش اضطراری سایت

تیم‌های واکنش اضطراری سایت در صورت فراخوانی مستقیماً به صحنه بحران می‌روند (اگر در هنگام آشکار شدن وضعیت از قبل آنجا نباشند). افراد این نوع تیم شامل کارمندان در محل، پاسخ دهندگان اولیه و مقامات محلی هستند.

مدیریت بحران کسب و کار

 

تیم های پشتیبانی کسب و کار

تیم‌های پشتیبانی کسب‌وکار تأثیر یک بحران بر کل یک کسب‌وکار را مدیریت می‌کنند. این تیمی است که اغلب متشکل از کارمندانی است که اطمینان حاصل می کنند که تمام برنامه های مدیریتی برای حل بحران انجام می شود. تیم‌های پشتیبانی کسب‌وکار ممکن است شامل کارمندانی از مکان‌ها و/یا دفاتر مختلف باشند.

اکنون که تیم‌های مدیریت بحران را که ممکن است ایجاد کنید یا با آنها کار کنید، مرور کردیم، بیایید همین کار را برای برخی از موقعیت‌های شغلی و عناوین رایج در این زمینه انجام دهیم.

مشاغل مدیریت بحران

هنگامی که به دنبال استخدام یک تیم مدیریت بحران یا جستجوی کارشناسان برای مشاوره در مورد برنامه مدیریت بحران خود هستید، تعدادی موقعیت و عناوین شغلی وجود دارد که در طول مسیر با آنها روبرو خواهید شد. ما فهرستی از این نقش‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم تا درک بهتری از نحوه انطباق آنها با برنامه مدیریت بحران به شما ارائه دهیم. مهم است که توجه داشته باشید که این عناوین شغلی و توضیحات ممکن است بر اساس شرکت و صنعت متفاوت باشد.

مدیر بحران

یک مدیر بحران ایجاد و اجرای طرح مدیریت بحران را رهبری و تصویب می کند. آنها همچنین مسئول اطمینان از اجرای این طرح در هنگام بحران هستند.

مشاور مدیریت بحران

یک مشاور مدیریت بحران معمولاً مستقیماً زیر نظر یک مدیر بحران کار می کند و به هر چیزی که ممکن است نیاز داشته باشد کمک می کند. این شامل حمایت از تلاش‌های مدیریتی آن‌ها و اطمینان از داشتن تمام منابع و ابزارهای مورد نیاز برای انجام کارشان است.

مدیر مدیریت اورژانس

مدیران مدیریت اضطراری مستقیماً با مجریان قانون در شرایط بحرانی کار می کنند که نیاز به کمک یا حمایت نیروهای اولیه و سایر مقامات اضطراری دارد.

کارشناس روابط عمومی

در طول یک موقعیت بحرانی، داشتن یک متخصص روابط عمومی (یا تیمی از متخصصان روابط عمومی) برای کمک به شما در برقراری ارتباط با کارمندان، مشتریان، رقبا، دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی و همچنین مطبوعات بسیار مهم است. تیم روابط عمومی شما به شما کمک می کند که شهرت و ظاهر خود را در تمام شیوه های ارتباطی در طول بحران و پس از آن مدیریت کنید.

مشاور منابع انسانی

داشتن یک مشاور منابع انسانی در هر نوع شرایط بحرانی مفید است تا اطمینان حاصل شود که یک پایگاه داده فعلی و به روز از همه مخاطبین، کارمندان، مشاوران و پاسخ دهندگان خود دارید.

مشاور قانونی

بسته به نوع شرکت، صنعت، منابع و بحران هایی که تشخیص می دهید می توانید در آن قرار بگیرید، ممکن است تشخیص دهید که به حمایت یک مشاور حقوقی نیاز دارید. این شخص می تواند اطمینان حاصل کند که هنگام حل یک بحران همه کارها را به صورت قانونی انجام می دهید و تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از اینکه هیچ مشکل دیگری در این راه وجود ندارد را دنبال کنید.

مشاور (پزشکی/بهداشت/ایمنی/امنیت/محیط زیست)

همچنین ممکن است تشخیص دهید که می خواهید از یک متخصص موضوع با دانش مربوط به سناریوهای پزشکی، بهداشت، ایمنی، امنیت یا محیط زیست کمک بگیرید. مشابه مشاور حقوقی، می‌توانید با کمک یکی از این مشاوران، راهنمایی‌های لازم برای مدیریت بحران (و پیامدهای آن) را دریافت کنید.

کسب و کار خود را برای بحران آماده کنید

اطمینان از آمادگی کسب و کار شما برای هر تعدادی از بحران های احتمالی به شما این امکان را می دهد که اعتبار مثبت و حرفه ای را نزد مشتریان و رقبا و همچنین کارمندان خود حفظ کنید.

با تدوین یک برنامه مدیریت بحران، در نظر گرفتن مراحل احتمالی یک بحران و ایجاد تیمی از افراد برای کمک به شما در مقابله با هر رویداد یا فاجعه پیش بینی نشده، شرکت خود را از پیامدهای منفی طولانی مدت جلوگیری می کنید.

شروع به کار بر روی برنامه مدیریت خود و ایجاد ارتباط با افرادی کنید که در طول مسیر به کمک آنها نیاز دارید تا کسب و کار خود را برای هر نوع بحرانی آماده کنید.

منبع: A

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد