مشاوره کسب و کار آکو

همیشه و همه جا در کنار شما هستیم با مشاوره کسب و کار آکو

مشاوره کسب و کار آکو

همیشه و همه جا در کنار شما هستیم با مشاوره کسب و کار آکو

۷ ویژگی مهم یک کسب و کار موفق

۷ ویژگی مهم یک کسب و کار موفق:بدون استراتژی تعریف‌شده، کسب‌وکارها از مشتریان خود دور می‌شوند و در نهایت رقابتی کمتر و سودآوری کمتری پیدا می‌کنند – مشکلی که به نام رانش استراتژیک شناخته می‌شود. داشتن یک استراتژی راهی برای رقابتی ماندن یا راهی برای تحمیل تغییر استراتژیک در زمانی است که یک سازمان شروع به شکست می کند.

یک استراتژی پیچیده یا طرح تجاری برای رسیدن به موفقیت ضروری نیست. یک سند ساده یک صفحه ای کار می کند، اما باید به خوبی فکر شده و به خوبی اجرا شود. یک طرح تجاری خوب، فعالیت ها و رفتارهای کل سازمان را تعریف و هدایت می کند.

بدون آن، تجارت به یک کشتی بدون سکان تبدیل می شود. به سادگی نمی توان آن را هدایت کرد و در نهایت به صورت دایره ای می چرخد. یک استراتژی صحیح باید شامل یک برنامه مالی، تمایزهای بازاریابی و استراتژی محصول و همچنین برنامه ای برای حفظ کارمندان باشد. یک استراتژی موثر عمیقاً توسط سازمان درک شده و به اشتراک گذاشته می شود.

ما ۷ ویژگی برتر یک کسب و کار موفق را گرد هم آورده ایم:

 

7 ویژگی مهم یک کسب و کار موفق

۱. مدیریت

تیم های مدیریت کسب و کار موفق اهداف، اهداف و چشم انداز شرکت را در نوک انگشتان خود می دانند. و آنها در تعقیب اهداف شرکت متمرکز هستند. آنها نقش خاص خود را در شرکت می دانند و بر روی این نقش تمرکز می کنند تا مطمئن شوند که اهداف تجاری برآورده شده است. و آنها صنایع خود را درک می کنند.

یک مدیر شرکتی شایسته در صنایع غذایی ممکن است زمانی که به یک تجارت فعال در بخش نفت و گاز منصوب می شود عملکرد عالی نداشته باشد. چرا؟ دلیل آن این است که پیچیدگی های صنعتی و بازار کاملاً متفاوت است.

هسته اصلی هر تیم مدیریت کسب و کار موفق “ماموریت تجاری” است. این آنها را به عنوان یک تیم در کنار هم نگه می دارد. ماموریت را از بین ببرید و مرکز دیگر برای کل کسب و کار قابل اجرا نخواهد بود.

 

7 ویژگی مهم یک کسب و کار موفق

۲. مردم

بدون استثنا، موفق ترین صاحبان مشاغل می دانند که همه چیز به افراد مربوط می شود: استخدام و حفظ افراد مناسب، حذف افراد ناکارآمد و فراهم کردن منابع لازم برای کارمندان برای تسلط بر وظایف خود.

مال شما یک تجارت کوچک است. بنابراین افراد شما اقدام گرا خواهند بود. کارمندانی را استخدام کنید که تصمیم می گیرند و شانس می گیرند. در حالی که شانس ها ممکن است منجر به شکست شوند، اغلب به موفقیت منجر می شوند و در حین ایجاد ایده های جدید، اعتماد به نفس را ایجاد می کنند.

 

7 ویژگی مهم یک کسب و کار موفق

۳. فرهنگ

کسب‌وکارهایی که فرهنگ‌های کاملاً مشخصی دارند، از دیگر افراد متمایز هستند، زیرا تعامل با آنها لذت بخش است. نقاط تماس مشتری در میز پذیرش، بخش‌های خرده‌فروشی و بخش‌های خدمات – همه چیز در سراسر کسب و کار طبیعی و در عین حال هماهنگ به نظر می‌رسد.

فرهنگ در مورد جذب و استخدام افرادی است که بیشترین موفقیت را در آن سازمان خاص داشته باشند. و این در مورد هدایت رفتاری است که باعث موفقیت شرکت می شود.

فرهنگ را می توان به عنوان هنجارها، شیوه ها، تاریخچه و ارزش های یک سازمان تعریف کرد – به عبارت دیگر: «چگونه کارها در اینجا انجام می شود».

رهبران کسب‌وکار موفق می‌دانند که حضور در کسب‌وکار مربوط به مدیریت و واکنش به تغییرات است. شرکت هایی که موفق می شوند تغییرات را پذیرفته و به چالش های ارائه شده توسط بازار، رقابت یا شرایط تجاری به طور کلی پاسخ می دهند.

 

7 ویژگی مهم یک کسب و کار موفق

۴. فناوری

فناوری مؤثر احتمالاً مهم‌ترین عاملی برای تغییر است که یک شرکت می‌تواند معرفی کند.

پدیده ای نسبتاً مدرن که به طور چشمگیری زندگی روزمره افراد و مشاغل را در سراسر جهان تغییر داده است، از رایانه های شخصی و نرم افزارهای رایانه ای تا تولید روباتیک تا فناوری ارتباطات. استفاده از فناوری اطلاعات برای موفقیت در کسب و کار، کلید بقا در دنیای تجارت مدرن است.

 

 

7 ویژگی مهم یک کسب و کار موفق

۵. فرآیندها

فقدان ساختار و فقدان سیستم‌ها به جز ناهماهنگی در نحوه انجام کار، برنامه‌های متضاد، اختلاف نظر و سردرگمی تضمین می‌کنند. ساختار از موفقیت پشتیبانی می کند.

یکی از ویژگی‌های موفقیت که اغلب به آن اعتبار داده می‌شود، ساده‌سازی فرآیندهای تجاری است. ما این را “ایجاد قابلیت پیش بینی” می نامیم. متأسفانه، این احتمالاً کمترین وظیفه ای است که یک صاحب کسب و کار کوچک می تواند انجام دهد.

فرآیندهای کسب و کار نحوه انجام کارها در یک کسب و کار است. هر شرکتی فرآیندهایی دارد. برخی به وضوح تعریف شده اند، برخی دیگر ضمنی. هدف در اینجا افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در عین ایجاد نتایج مشابه (یا بهتر) است. کسب‌وکارهای موفق نیاز به بهبود مستمر فرآیندهای کسب‌وکار خود را درک می‌کنند: کارآمدتر شدن و بهره‌وری‌تر شدن و واکنش سریع‌تر به تغییرات بازار و در عین حال ارائه خدمات بهتر به مشتریان.

به بیان ساده، یک فرآیند مجموعه ای از وظایف تعریف شده است که برای تکمیل یک فعالیت تجاری مورد نیاز است، از جمله اینکه چه کسی مسئول تکمیل هر مرحله، چه زمانی و چگونه این کار را انجام می دهد.

اگرچه فرآیندها ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسند، اما اهمیت آنها برای کسب و کار موفق شما قابل اغراق نیست. آنها از طرق مختلف به یک کسب و کار از جمله رقابتی کردن یک تجارت و امکان رشد کمک می کنند.7 ویژگی مهم یک کسب و کار موفق

۶. بازاریابی

چه یک شرکت Fortune 500 یا یک فروشگاه تک نفره باشید، برای موفقیت، باید یک استراتژی بازاریابی داشته باشید و باید آن را به طور مداوم اجرا کنید. با این حال، نیازی به هزینه گزافی نیست و لازم نیست که یک نابغه خلاق باشید.

نکته کلیدی ایجاد یک استراتژی بازاریابی است که پایه محکمی برای تلاش های تبلیغاتی شما ایجاد کند.

بازاریابی موثر با یک استراتژی بازاریابی مدنظر و آگاهانه شروع می شود. یک استراتژی بازاریابی خوب به شما کمک می کند تا چشم انداز، ماموریت و اهداف تجاری خود را مشخص کنید و مراحلی را که باید برای رسیدن به این اهداف بردارید، مشخص می کند.

 

7 ویژگی مهم یک کسب و کار موفق

۷. تقسیم بازار 

کمتر چیزی که در تئوری و عمل بازاریابی بهترین است، بدون تقسیم بندی صحیح بازار کار می کند. این یکی از اساسی ترین مفاهیم در بازاریابی است و انتخاب شما از اینکه کدام رویکرد را اتخاذ کنید مستقیماً بر تأثیر تقسیم بندی بر تجارت شما تأثیر می گذارد.

تقسیم بندی بازار که به درستی اعمال می شود، در مورد درک نیازهای مشتریان و در نتیجه نحوه تصمیم گیری آنها بین یک پیشنهاد و پیشنهاد دیگر است. این بینش برای تشکیل گروه‌هایی از مشتریان استفاده می‌شود که معیارهای ارزشی مشابه یا بسیار مشابهی دارند. سپس یک شرکت می تواند تعیین کند که به کدام گروه از مشتریان برای خدمت رسانی مناسب تر است و کدام محصول و خدمات ارائه می دهد که هم نیازهای بخش های منتخب آن را برآورده می کند و هم از رقبا بهتر عمل می کند. بنابراین، هدف اصلی تقسیم بندی باید این باشد که چگونه مشتریانی را که می خواهید به آنها خدمت کنید، به دست آورید و حفظ کنید.

منبع:شرکت مشاوره کسب و کارآکو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد